Με κλικ εδώ μπορείς να κατεβάσεις μία σύντομη παρουσίαση σε Power Point της θεωρίας της πίεσης, για την καλύτερη κατανόησή της.
- Σημειώστε με Σ και Λ τις σωστές και λάθος προτάσεις αντίστοιχα:
- Η πιέση είναι πάντα μικρότερη από τη δύναμη.
- Η πίεση δεν είναι διανυσματικό μέγεθος.
- Η δύναμη που ασκείται κάθετα σε μία επιφάνεια δια του εμβαδού της επιφάνειας μας δίνει την πίεση.
- Η πίεση διπλασιάζεται αν διπλασιάσουμε την κάθετη δύναμη που ασκείται πάνω σε μία επιφάνεια.
- Η πίεση διπλασιάζεται αν μειώσουμε στο μισό το εμβαδόν της επιφάνειας επί της οποίας ασκείται κάθετα μια δύναμη.
- Επιλέξτε τη σωστή απάντηση.Για να βρούμε τη δύναμη που ασκείται κάθετα σε μια επιφάνεια μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την πίεση P και το εμβαδόν Α της επιφάνειας ως εξής:
- F=P
- Επιλέξτε τις σωστές απαντήσεις: Σε κάθε τετραγωνικό μέτρο μιας επιφάνειας συνολικού εμβαδού 3m2 ασκείται κάθετα δύναμη 10Ν. Τότε:
- Η συνολική δύναμη που ασκείται στην επιφάνεια είναι 10Ν/m2.
- Η πίεση είναι 10Pa.
- Η συνολική δύναμη που ασκείται στην επιφάνεια είναι 30Ν.
- Η πίεση είναι 3,33Pa.
- Η πίεση είναι 30N/m2.
- Στις παρακάτω εικόνες φαίνονται τα ίχνη καμήλας και τα ίχνη ανθρώπου στην άμμο. Ποια ίχνη είναι πιο βαθιά; Ποιος έχει πιο μεγάλο βάρος, ο άνθρωπος ή η καμήλα; Πως εξηγούνται οι εικόνες;
- Ένα παιδί στέκεται όρθιο πάνω στην άμμο. Ξαφνικά κάνει ένα κατακόρυφο άλμα προς τα πάνω. Θα βυθιστεί πιο πολύ τώρα στην άμμο ή όχι; Γιατί;
- Ποιο από τα δύο παπούτσια,η γόβα ή το επίπεδο, θα ασκεί μεγαλύτερη πίεση επί του εδάφους, αν φορεθούν από την ίδια γυναίκα;
- Ποια έδρα του πακέτου θα βάζατε να ακουμπά στο έδαφος για να ασκείται η μικρότερη πίεση; Επιλέξτε τη σωστή:
- ΑΒΕΗ
- ΑΒΓΔ
- ΒΓΖΕ
- Αν η δύναμη που ασκείται κάθετα σε μία επιφάνεια εμβαδού 1,5m2 κατανέμεται έτσι ώστε σε κάθε 1m2 να ασκούνται 900N, πόση είναι η πίεση επί της επιφάνειας; Πόση είναι η συνολική δύναμη που ασκείται στην επιφάνεια;
- Η δύναμη που ασκείται κάθετα σε μία επιφάνεια είναι 200Ν και το εμβαδόν της επιφάνειας είναι 80cm2.Πόση είναι η ασκούμενη πίεση;
- Η διάμετρος του πυθμένα ενός δοχείου αποθήκευσης λαδιού είναι 40cm. Το δοχείο είναι γεμάτο με λάδι και η πίεση που ασκείται στον πυθμένα λόγω του λαδιού είναι 1400N/m2. Πόση είναι η δύναμη που ασκεί το λάδι στον πυθμένα του δοχείου; Να λάβετε υπόψη ότι ο πυθμένας είναι κυκλικός.
- Ποιο είναι το εμβαδόν μιας επιφάνειας στην οποία υπάρχει πίεση 8000N/m2 εξ αιτίας μιας κάθετης δύναμης 20Ν;
- Πάνω στο τραπέζι της παρακάτω εικόνας έχει τοποθετηθεί ένα πακέτο βάρους W=150N. Εχουν επίσης σχεδιαστεί τρεις δυνάμεις με διαφορετικά χρώματα: Η μπλε W, η πράσινη F (προς τα πάνω) και η κόκκινη F (προς τα κάτω).
- Ποιες από αυτές τις δυνάμεις ασκούνται στο αντικείμενο και ποιες στην επιφάνεια του τραπεζιού; Από πού προέρχεται η κάθε μία;
- Πόσο είναι το μέτρο της κάθε δύναμης;
- Ποια είναι η πίεση επί της επιφάνειας του τραπεζιού;
- Αν το βάρος του τραπεζιού είναι 250Ν, ποια είναι η πίεση επί του πατώματος όπου ακουμπά το τραπέζι; Οι διαστάσεις των ποδιών του τραπεζιού και του πακέτου αναγράφονται στο σχήμα.
Γιάννης Γαϊσίδης
Visited 5.321 times, 1 visit(s) today
ΓΙΆΝΝΗ, μήπως η 4 με αριθμητικά ποσά??????????????
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΩΩΩ
Ελένη, την άσκηση την προσεγγίζουμε ποιοτικά. Αναφέρουμε ότι, ναι μεν η καμήλα έχει αρκετά μεγαλύτερο βάρος από τον άνθρωπο, αλλά το πέλμα της καμήλας έχει πολλαπλάσιο εμβαδόν από το πέλμα του ανθρώπου και επί πλέον έχει τέσσερα πέλμα σε επαφή με το έδαφος. Επομένως έχουμε συνολικά πολύ μεγαλύτερο εμβαδόν στο οποίο ασκείται κάθετα η δύναμη του βάρους. Αυτό δημιουργεί τελικά μικρότερη πίεση στην άμμο, από ό’τι ο άνθρωπος. Νομίζω ότι είναι επαρκής η εξήγηση αυτή.
Θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε όμως και σε αριθμητικούς υπολογισμούς χοντρικά όμως. Π.χ. Αν υποθέσουμε ότι το μέσο βάρος της καμήλας είναι γύρω στα 400kg και πάρουμε ένα ανθρώπινο βάρος γύρω στα 70kg, προκύπτει ότι έχουμε περίπου 5,5 φορές μεγαλύτερο βάρος. Είναι γνωστό όμως ότι οι καμήλες έχουν μεγάλα πέλματα ακριβώς για να μη βουλιάζουν στην άμμο της ερήμου. Το συνολικό εμβαδόν των πελμάτων τους είναι πάνω από 5,5 φορές πιο μεγάλο από το εμβαδόν των δύο πελμάτων του μέσου ανθρώπου.
ΧΊΛΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ!
Έτσι την είχα και εγώ στο μυαλό μου,αλλά οι μαθητές μου επέμεναν ότι το συνολικό εμβαδόν πελμάτων του ανθρώπου είναι μεγαλύτερο.
για αυτό σου ζήτησα ρεαλιστικά νούμερα(να φανταστείς ανέβηκα σε καμήλα, αλλά δεν πρόσεξα ..τα πέλματα της,αλλά τα μάτια της)
ΜΟΝΑΔΙΚΌ ΤΟ ΈΡΓΟ ΣΟΥ!!!!!!!!!!!Δεν έχω λόγια!
ΣΥΓΧΑΡΗΤΉΡΙΑ για το έργο σου ΓΙΆΝΝΗ!Και όσο αφορά την ποιότητα του και όσο αφορά το γενναιόδωρο της δημόσιας διάθεσης του!
Με εκτίμηση!ΕΛΕΝΗ
Καλησπέρα σας. Θα ήθελα να ρωτήσω για το θέμα 3. Ποιο είναι το σωστό; Το b, το c ή to d. Πώς αιτιολογείται;
Σας ευχαριστώ πολύ.
Σωστά είναι το b και το c. Η πίεση είναι, εξ ορισμού, η κάθετη δύναμη ανά τετραγωνικό μέτρο. Άρα τα 10Ν που ασκούνται σε κάθε τετραγωνικό μέτρο είναι και η πίεση. Επομένως η b είναι σωστή. Η δύναμη υπολογίζεται από το γινόμενο της πίεσης επί το εμβαδόν. Επομένως θα είναι 10Ν/m2 x 3m2=30N. Άρα σωστή και η c.
Σας ευχαριστώ πολύ.
Γεια σας!
Θα ήθελα να ρωτήσω για το 5ο θέμα στην πίεση. Λογικά δε θα βυθιστεί περισσότερο αν κάνει άλμα προς τα πάνω, καθώς η δύναμη είναι και στις 2 περιπτώσεις το βάρος του παιδιού. Σωστά;Θα ήθελα μια επιβεβαίωση ή απόρριψη της απάντησης μου.
Σας ευχαριστώ
Νίκος Δημητριάδης
Θα βυθιστεί πιο πολύ. Όταν το παιδί επιχειρεί κατακόρυφο άλμα, πάνω στο παιδί ασκείται από το έδαφος μια επιπλέον δύναμη η οποία είναι απαραίτητη για να υπερνικήσει το βάρος του και να ανυψωθεί. Λόγω του νόμου Δράσης-Αντίδρασης του Νεύτωνα, το παιδί θα ασκεί μία αντίθετη δύναμη επί του εδάφους. Άρα τη στιγμή που κινείται για να πηδήξει κατακόρυφα προς τα πάνω, η δύναμη του παιδιού θα είναι πιο μεγάλη επί του εδάφους, απ’ όση ήταν όταν ήταν ακίνητος. Επομένως και η πίεση στην άμμο επίσης πιο μεγάλη και θα βυθιστεί πιο πολύ.
Ευχαριστώ για την απάντηση.Είχα καταλάβει ότι η ερώτηση αφορούσε την ώρα της προσγείωσης. Τότε τι συμβαίνει;
Το ίδιο με την απογείωση. Όταν προσγειώνεται, από το έδαφος ασκείται πάνω στο παιδί μία κατακόρυφη δύναμη με φορά προς τα πάνω, η οποία τελικά σταματάει την κίνηση του παιδιού κατά την προσγείωσή του. Σύμφωνα με τη Δράση-Αντίδραση και το παιδί θα ασκήσει μία αντίθετη δύναμη (δηλ. με φορά προς τα κάτω) πάνω στο έδαφος. Επομένως, επί προσθέτως του βάρους, επί του εδάφους θα ασκηθεί και αυτή η επί πλέον δύναμη. Άρα η πίεση και πάλι μεγαλώνει και το παιδί θα βυθιστεί πιο πολύ.