Οι ερωτήσεις που ακολουθούν είναι επαναληπτικές για τις δυνάμεις. Όταν ολοκληρώσεις τις απαντήσεις σου πάτα το "Αποτελέσματα" και θα δεις την επίδοσή σου.
Οι ερωτήσεις Σωστού-Λάθους (True-False) βαθμολογούνται με 0,5 η κάθε μία. Όλες οι άλλες από 2 μονάδες.
Γιάννης Γαϊσίδης
Visited 7.530 times, 1 visit(s) today
Πολύ ωραίες όλες οι ασκήσεις αλλά θα ήθελα να κάνω μια επισήμανση.
Για ποιο λόγο αυτή η πρόταση είναι λανθασμένη;
7. Η τριβή είναι μία δύναμη που πάντα αντιστέκεται στην κίνηση των σωμάτων.
True
False
Σύμφωνα με την εξήγηση που προσφέρετε ‘η τριβή μπορεί να μας βοηθήσει να κινηθούμε’ αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν αντιστέκεται στην κίνηση κάνοντάς το… Ο μόνος λόγος που μπορούμε να περπατήσουμε είναι επειδή η τριβή αντιστέκεται στην κίνηση του ποδιού μας που ακουμπάει στο έδαφος.
Παραθέτω την απάντηση που παρέχεται:
Η απάντησή σου “True” δεν είναι σωστή. Η τριβή είναι δυνατόν να βοηθάει στην κίνηση και όχι να αντιστέκεται. Π.χ. δε θα μπορούσαμε να βαδίσουμε αν δεν υπήρχε η τριβή. Φαντάσου με τι δυσκολία βαδίζεις πάνω στον πάγο, όπου η τριβή γίνεται πολύ μικρή.
Ευχαριστώ για το σχόλιό σου Ιωάννα. Θέλω να επισημάνω ότι η τριβή είναι μία δύναμη που αντιστέκεται στη σχετική κίνηση των σωμάτων. Στη ερώτηση αναφέρεται γενικά στη κίνηση. Υπό αυτήν την έννοια νομίζω δεν έχει πρόβλημα η ανάλυση της απάντησης. Στη θεωρητική περίπτωση π.χ. που θα είχαμε τριβή μηδέν, θα ήταν αδύνατο να βαδίσουμε, δηλαδή να κινηθούμε. Άρα η κίνησή μας, ανεξαρτήτως της σχετικής κίνησης μεταξύ των πελμάτων μας και του δρόμου, ευνοείται από την τριβή. Ένα δεύτερο παράδειγμα μπορώ να σου αναφέρω την περίπτωση ενός βιβλίου που το κινούμε με το χέρι μας οριζόντια και πάνω του υπάρχει, και κινείται μαζί μ’ αυτό, ένας μικρός χάρακας. Η δύναμη του χεριού μας κινεί το βιβλίο. Το χάρακα η στατική τριβή. Άρα η κίνηση του χάρακα ευνοείται από την τριβή. (Η οποία, πρόσεξε, αντιστέκεται στη σχετική κίνηση του χάρακα ως προς το βιβλίο, για να μη σου χαλάσω το χατίρι). Όμως στο επίπεδο της τάξης του γυμνασίου που μελετάμε τη δύναμη της τριβής δε χρειάζεται να μπούμε σε τέτοιες λεπτομέρειες. Μένουμε στο επίπεδο της γενικής κίνησης και όχι της σχετικής. Ο μαθητής/τρια βλέπει και στις δύο περιπτώσεις, την τριβή να ευνοεί την κίνηση.
Εξαιρετική δουλειά !! Μας βοηθάτε πολύ !